Waxholm

Tjabba alla! Sorry att jag inte skrev på några dagar.. Det var för att jag var på Camping med hela klassen:)


                                                                Ska berätta om hur dagen varit där:)

Jag kom på morgonen till Fruängen. Jag hade min stora packning som var så tunga att jag kunde få nackspärr. Träffade alla mina vänner och föräldrar som skulle komma med. Efter en halvtimme skulle vi på tåget till tekniska högskolan,där vi tog en buss.. Blabla.. I allafall så kom vi till en plats med bussen. Det var typ vid en skog. Plötsligt såg jag 2två st divor komma in till bussen med märkesvaror och håd smink och allt. Då började jag skratta ihjäl mig!! Det var så kul. Jag och mina kompisar tyckte det var det skummaste vi sett. Haha , vi undrade vart man kunde få tag på alla märken och smink inne i skogen.

Sedan så åkte vi till Vaxholm och kastellet. Inne i kastellet  så lekte vi som fångarna på Fortet. Man skulle lösa uppgifter. Sedan så åkte vi över till Waxholm Strand & Camping Där fick jag och mina kompisar sova över i ett liten stuga. Stugan var nummer 2. Vi hade fått våran nyckel och allt. Sedan så slutade vi låsa dörren.. Vi badade och allt. Sedan så på kvällen så tappade vi bort nyckeln!! Men shit.. Kan man inte ha koll på en nyckel i bara 24 timmar? DAMP! Vi behövde betalla 100 kr nästa dag men sedan så var Bosse så snäll att han fixade allt:) gud va glad jag var!

Efter typ 3 timmar kom det andra klasses ditt som skulle sova. Det var då vi åkte över med båt till Vaxholm stan. Där fanns det en hel del shopping. Vi gick runt lite och hittade MariMekko affären,Friis&company... Allt det var så sött. När jag var inne hos MariMekko så hittade jag en mini väska typ 3 cm bred och 7 cm längd 200 kr! Men, hallå? En nappflaska med en lite blomma på kostade 500 kr! Fick DAMP! Sedan så gick jag in till Friis&company där fanns det jättesöta grejer. Men sedan så köpte jag två ringar därifrån för 89 Kr. Det blev dyrt med det är också ett minne.

Hemma igen. Mamma gav mig och brosan 2 rosor. Jättesnällt.

Så här blev min kostnad över hela resan:

Äpple: 5 kr
Ringar: 89 Kr
tvål: 25 Kr
Mugg: 50Kr
Glass: 21 Kr
läsk: 40 kr
Hamburgare: 30 Kr
Sidenpapper: 25 Kr
Maraboo: 20 Kr

Totalt: ca: 305 kr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0